الثلاثاء، مارس 29

طقطوقة مصرية (تأليف مينا رشدى يعقوب)

قالت له يا ترى انت فاكرنى ولا ناسينى
قال لها مش فاكر غير إنى عشت معاكى أجمل أيامي وسنينى
قالت له فاكر أول مرة تقولى بحبك واحنا هنا كنا قاعدين على شط البحر
قال لها فاكر نظرة عيونك ليا  دول كانوا كلهم سحر
قالت له فاكر لما كتبت فيا اجمل قصيدة حب
قال لها و أنا أقدر أنسى يوم ما القلب دب
قالت له طب قولى كتبت فيها إيه ويا ترى قلت الكلام دا لناس تانين
ولا انا أول واحدة تكتب فيها وتحس معها بطعم الحنين
قالها تصدقيني لو قلت لك إني معاكى نسيت أنا مين
قالت له قول وسمعني أنت قلت إيه
قال لها قلت عن كل اللى بحس بيه
وقال وسمعها ومكنش فاكر إن بكلامه ممكن يجرحها
قالها مالك زعلتي ليه؟ هو كلامي خلاكى تفكرى فى إيه
قالت له لا أصلي مكنتش فاكرة إني هلاقي في يوم حد بيحبنى زيك بجنون
قالها تصدقيني لو أقول لك إني كل يوم فى حبك بسهر اعد النجوم
قالتلة بحبك والحب عليك قليل
بحبك وحبى ليك يفوق كل مستحيل
قالها انا من احبك طول حياتة
 أنا من تصدى لفراقك حتى مماته
 أنا من بحبك قد تحدى الكون
 أنا من لا يقدر الموت على إزالة حبك من قلبي اللى فى حبك مفتون
 قالت له بعشقك يا نور عينى ورح قلبى
 عايزة أعلن للدنيا كلها عن حبك وما اخبى ..بحبك
 وعجبى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق